DSquared

DSquared

| Doi fraţi canadieni, gemeni identici, au creat o brand elitist în industria modei şi au transpus cel mai bine, în creaţiile lor, sintagma ”energie explozivă” – de la haine şi până la show-urile de modă puse în scenă.

Dean şi Dan Caten sunt gemeni identici, amândoi designeri şi amândoi fondatori ai mărcii DSquared. Născuţi în 1964, în Toronto, cei doi sunt mezinii unei familii cu nouă copii, o familie cu origini italiene (mai exact, părinţii lor erau din Napoli). În 1983, amândoi s-au mutat la New York pentru a studia design la Parsons New School, dar au rămas aici doar in semestru şi au ales să se mute înapoi la Toronto. Aici au găsit un sprijin financiar pentru a-şi lansa, în 1986, prima colecţie pentru femei, sub numele DEanDAN. Doi ani mai târziu, erau angajaţi de Ports International (în prezent Ports 1961) ca şi directori de creaţie.

În 1991, fraţii s-au mutat la Milano, în Italia, unde au lucrat pentru Gianni Versace, precum şi pentru brandul de jeans Diesel. În 1994, şi-au lansat şi colecţia pentru bărbaţi, iar în 2003 au intrat şi pe segmentul de lenjerie. Portofoliul lor s-a întregit prin încălţăminte, parfumuri şi cosmetice, toate sub acelaşi brand. Prezentările lor de modă au adus mereu excentricitatea pe scenă (în 2005, cântăreaţa Christina Aguillera a încheiat show-ul gemenilor dezbrăcând modelele masculine de haine). În 2007, la Milano, au folosit-o pe Rihanna, care şi-a făcut intrarea pe scenă într-o maşină americană. În 2010, tot la Milano, spectacolul lor a început prin coborârea din tavan a lui Bill Kaulitz, într-un lift – cuşcă, precum în filmele de groază.

Printre vedetele care poartă ori au purtat creaţiile DSquared se numără Britney Spears, Madonna, Bill Kaulitz, Justin Timberlake, Ricky Martin, Nicolas Cage sau Lenny Kravitz. În 2000 – 2001, Madonna i-a însărcinat pe cei doi designeri cu crearea a peste 150 de piese pentru turneul său mondial ”Drowned World Tour 2001” şi pentru videoclipul piesei ”Don’t Tell Me”. În 2006, tot cei doi au fost selectaţi să creeze noile echipamente oficiale ale echipei de fotbal Juventus. În 2008, fraţii au început o colaborare cu producătorul italian de ochelari de soare Marcolin, pentru care au lansat o colecţie nouă în 2009.

Brandul deţine propria reţea de magazine, în oraşe mari din întreaga lume. Creatorii săi au primit importante premii de recunoaştere a activităţii lor, între care ”GQ Men of the Year Breakout Design” în 2003, ”Golden Needle” în 2006 sau acordarea unei stele pe bulevardul ”Walk of Fame” canadian, din Toronto, în 2009. Dean şi Dan au propria emisiune radio, numită ”Style in Stereo” şi au cochetat şi cu emisiuni de televiziune.

Combinaţia inteligentă de spirit practic canadian şi rafinament italian, precum şi de pricepere în croitorie, condimentată cu atenţia spre detaliu, reprezintă fundamentul filosofiei brandului DSquared, care a dat viaţă unui concept original de lux alternativ. Colecţiile gemenilor cuceresc publicul în orice colţ al lumii prin maturitatea lor stilistică naturală, prin liniile şic şi sofisticate, care menţin, totodată, trăsăturile sexy şi provocatoare. Evoluţia continuă a brandului se inspiră şi din viaţa personală a celor doi creatori, care trăiesc atât la Milano, cât şi în Londra şi au ajuns că creeze sub sloganul: ”Născut în Canada, trăind în Londra, fabricat în Italia” (Born in Canada, living in London, made in Italy).

www.dsquared2.com